راهنمای خرید کوله پشتی سفر: ویژگی‌های یک کوله پشتی مناسب و استاندارد چیست؟

فرقی نمی‌کند در طول روز پیاده روی از تپه‌های با شیب ملایم داشته باشید و یا یک سفر طولانی را از کوه‌های یخی طی کنید، دانستن چگونگی انتخاب یک کوله پشتی مناسب برای سفر، لذت آن را بی نهایت می‌کند. گزینه‌های بی شماری در دسترس شما است و می‌تواند یک موضوع گیج کننده باشد، اما انتخاب درست آن؛ راحتی و اطمینان روز به روز را تضمین می‌کند.

با این حساب ما یک راهنمای جامع در مورد نحوه انتخاب کوله پشتی تهیه کرده ایم.

نحوه انتخاب کوله پشتی 


هنگام بررسی نحوه انتخاب کوله پشتی، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • کجا می‌روید؟
  • کی می‌روید؟
  • آب و هوا به چه صورت خواهد بود؟
  • برای چه مدت می‌روید؟
  • چقدر بار حمل خواهید کرد؟
  • چه تجهیزاتی را حمل خواهید کرد؟
  • چه فعالیت‌هایی انجام خواهید داد؟
  • روی چه نوع زمینی حرکت خواهید داشت؟
  • چقدر قدرت دارید؟

انواع کوله پشتی 

هدف اصلی کوله پشتی شما، هر بخشی از روند خرید را به شما اطلاع می‌دهد. یک کوهنورد زمستانی که قصد دارد یک ماه را در دامنه‌های هشت هزار متری بگذراند، نیازهای متفاوتی با مسافری دارد که می‌خواهد دور دنیا را بپیماید و کار دیگری غیر از پیاده روی روزمره انجام دهد.

کوله پشتی پیاده روی

کوله پشتی پیاده رویکوله پشتی‌های کوهنوردی معمولاً بیش از 40 لیتر، محکم و مقاوم در برابر هوا هستند، اما در عین حال سبک، راحت و پایدار هستند. کوله باید تهویه خوبی داشته باشد و دارای تعداد زیادی جیب مشبک و کششی برای نگه داشتن وسایل باشد.

کوله‌های روزمره

کوله‌های روزمره معمولاً قسمت‌های زیبایی برای قرار دادن عینک آفتابی، چراغ‌های ایمنی و قطب نماهای کوه پیمایی و همچنین جیب‌های جانبی برای بطری‌های آب، جیب‌های پشتی سریع دسترس و یک جیب نگهدارنده به اندازه کافی بزرگ دارد که بتواند یک کلاه ایمنی دوچرخه سواری را جای دهد.

کوله پشتی سفر

برای سفرهای طولانی تر، چیزی بزرگتر و با دوام تر مورد نیاز است. همانطور که از نامش پیداست، این کوله پشتی‌ها برای سفرهای طولانی در دامنه کوه‌های بزرگ طراحی شده اند!

متریال مورد استفاده در کل مقاوم تر، ضخیم تر و در نتیجه سنگین تر از گزینه‌های قبلی است. با این حال، برای نگه داشتن بار سنگین تر در مدت زمان طولانی تر استفاده می‌شود، بنابراین بندهای شانه و کمربند لگن باید راحت تر باشد و راحتی بیشتری به همراه تسمه‌های جانبی خارجی، پانل‌های ذخیره سازی و جیب‌های خود فراهم می‌کند.

کوله پشتی آلپاین

کوله پشتی آلپاینکوله پشتی‌های آلپاین و کوهنوردی به طور کلی محفظه‌های کمتری دارند اما از ویژگی‌های بارزتری مانند کمربند گرفتن انگشت، اتصالات ابزار مخصوص یخ، جیب‌های کرامپون، سیستم چرخش آب و پشتی سبک تر و انعطاف پذیرتر می‌باشد.

سفر ماجراجویانه

کوله‌های مسافرت‌های ماجراجویی کوله پشتی-چمدانی کاملاً متقاطع هستند که برای مسافران فعال طراحی شده‌اند. کوله پشتی‌ها دارای بسیاری از عناصر فوق هستند که با ویژگی‌های روزمره مانند لپ تاپ و گجت، محفظه کفش زیپ دار و محفظه اشیای مرطوب / گلی جداگانه همراه است. آنها اکثراً فضای بیرونی محکم تری مانند چمدان دارند.

اندازه و ظرفیت 


تمام ملاحظات فوق در اندازه و ظرفیت کوله پشتی شما تأثیر خواهد گذاشت. تنظیمات و الزامات البته متفاوت خواهد بود، اما در زیر یک منبع مرجع خوب آورده شده است.

آخر هفته (1-3 شب؛ 30-50 لیتر)

اگر فقط برای یک استراحت کوتاه به طبیعت رهسپار می‌شوید، سبک وزن بودن کوله باید اولویت شما باشد. اگر توان آن را دارید، می‌توانید سفر را روی پاهای خود (و با کوله) بسیار سبک انجام دهید، مسافت بیشتری را بروید و درد و ناراحتی بی مورد نداشته باشید.

چند روزه (3-5 شب؛ 40-70 لیتر) / سفر نسبتا طولانی

این مدل محبوب ترین کوله پشتی‌ها هستند و بیشتر موارد را پوشش می‌دهند. کوله‌های 40-70 لیتری بسیار متنوع هستند و می‌توانند توسط اسکی بازان، مسافران روزانه و شبانه استفاده شوند. آنها همچنین برای مسافرت طولانی مدت که بار بیشتری از مسافران معمول ​​دارند ، ایده آل هستند.

سفر طولانی (5+ شب؛ 70 لیتر یا بیشتر)

سفرهای طولانی مدت 5 روزه یا بیشتر معمولاً به کوله‌های 70 لیتری یا بیشتر نیاز دارد. اینها معمولاً انتخاب ارجح برای موارد زیر هستند:

  • فعالیت‌های زمستانی که بیش از یک شب طول می‌کشد. کوله‌های بزرگتر با راحتی بیشتری می‌توانند لباس گرمتر، کیسه‌های خواب ضخیم تر و چادرهای 4 فصل با میله‌های سنگین تر را در خود جای دهند.
  • سفرهای طولانی تر به بیابان که به تجهیزات و وسایل بیشتری نیاز دارند.
  • سفر در محیط‌های سخت.
  • بزرگسالان دارای کودکان. (مادر و پدر در نهایت بیشتر کیت را حمل می‌کنند)

نحوه نصب کوله پشتی 


نحوه نصب کوله پشتی

طول تنه 

ابتدا باید مطمئن شوید که کوله پشتی تنه شما را در خود جای داده است. طول تنه شما فاصله از مهره ششم تا نقطه ای از کمر شماست که هم سطح تاج استخوان لگن قرار دارد. تمام آنچه شما نیاز دارید یک اندازه گیری با نوار پارچه ای انعطاف پذیر و یک نفر کمکی برای گرفتن این اندازه گیری است.

اکنون، گردن خود را به جلو خم کرده و قسمت فوقانی ستون فقرات را احساس کنید. اولین مهره بزرگی که احساس می‌کنید، مهره ای که در پایین گردن شما بیرون می‌زند، مهره هفتم است. انگشت خود را بر روی آن نگه دارید. اکنون استخوان‌های لگن خود را لمس کنید. دو استخوان وجود دارد که حس می‌شوند: یکی بزرگ و پایین در محل اتصال پا و تنه و دیگری حدود 6 اینچ بالاتر. این استخوان بالاتر لگن تقریباً مانند یک طبقه افقی در کمر شما احساس می‌شود. این ستیغ تهیگاهی است. اکنون انگشت دیگر خود را بر روی آن بکشید ، آن را دنبال کنید تا زمانی که به مرکز ستون فقرات خود در همان سطح برسید. فاصله بین انگشتان شما طول تنه شماست.

از کمک خود بخواهید که این فاصله را اندازه بگیرد و با استفاده از این تعداد انتخاب‌های کوله پشتی‌های موجود را بر اساس طول تنه توصیه شده محدود کند. بسیاری از کوله پشتی‌ها قابل تنظیم هستند و طیف وسیعی از طول‌ها را در خود جای می‌دهند. کوله‌های دیگر در اندازه‌های مختلف ارائه می‌شوند، هر کدام دامنه خاص خود را دارند. در هر صورت، طول نیم تنه شما اطلاعات مهمی ‌برای انتخاب کوله مناسب شماست.

آماده سازی کوله پشتی 

حدود 15 یا 20 پوند از وزن را در کوله پشتی قرار دهید. هر چیزی می‌تواند باشد. طناب کوهنوردی، چند نوشابه، هرچه بخواهید. فقط اطمینان حاصل کنید که بار به طور یکنواخت در کوله توزیع شده باشد، و وزن برخی از آنها بالا باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که بندهای شانه، کمربند کمر (که به آن کمربند لگن نیز گفته می‌شود) و بندهای بار نگه دار به صورت مناسب شل باشند.

بندهای شانه را محکم کنید 

پس از پوشیدن کوله پشتی، ابتدا بندهای شانه را محکم کنید. این کار کوله را از باسن کمی ‌بالاتر می‌کشد.

کمربند کمر را محکم کنید 

کمربند کمری را کاملاً محکم و صاف ببندید. نه به اندازه ای که گردش پای خود را قطع کنید، بلکه برای تحمل وزن کوله باید تا حدی تنگ باشد.

موقعیت کمربند کمر 

انگشتان خود را داخل کمربند کمر خود قرار داده و ستیغ تهیگاهی خود را پیدا کنید. لبه بالایی کمربند کمر باید حدود 1 سانتی متر بالاتر از ستیغ تهیگاهی باشد.

موقعیت بند شانه 

اکنون به نحوه نصب بند شانه نگاه کنید. اگر تنها هستید، جلوی آینه بایستید و به پهلو بایستید. تسمه‌های شانه باید با شانه‌ها و قسمت فوقانی کمرتان تراز باشند. فاصله کمی ‌از قسمت پشت شانه‌ها و بندها باید باشد.

تعلیق نامناسب 

اگر فضای زیادی بین بندها و شانه‌های شما وجود داشته باشد، این نشان می‌دهد که سیستم تعلیق کوله پشتی متناسب با طول تنه شما نیست و فاصله بین تسمه‌های شانه و کمربند کمر باید کوتاه شود. اگر تعلیق کوله به اندازه کافی کوتاه نمی‌شود یا کوله پشتی قابل تنظیم نیست، باید مدل کوتاه تری را امتحان کنید.

اگر بندهای شانه به درستی به دور شانه‌های شما می‌پیچند، اما کمربند نسبت به ستیغ تهیگاهی بیش از حد بالا قرار گرفته است، پس باید فاصله تسمه‌های شانه و کمربند را افزایش دهید.

موقعیت بند نگهدارنده بار 

تسمه‌های بار، قسمت بالایی کوله را به بالاترین قسمت تسمه‌های شانه وصل کنید. در حالت ایده آل، این تسمه‌ها باید در زاویه 45 درجه باشند، اگرچه تا انحراف 15 درجه خوب است. آنها را بکشید تا کوله کمی ‌به بدن شما نزدیک شود و بار روی لگن شما متعادل نگه داشته شود، اما بندهای بار را آنقدر محکم نکشید که باعث کنده شدن قسمت جلو بندهای شانه شما شود. برای پیدا کردن میزان درست با تنظیمات کمی ‌بازی کنید.

حالت صحیح کوهنوردی 

قبل از اینکه بررسی کنیم که وزن کوله را در کجا احساس می‌کنید، کمی ‌از لگن خم شوید. شما به طور معمول این گونه کوله پشتی حمل می‌کنید. این روش بدن شما برای حفظ تعادل با قرار دادن بار روی مرکز ثقل خودتان (لگن) است. اگر بخواهید صاف و مستقیم بایستید، می‌فهمید که قسمت پایین کوله بیش از حد به ناحیه کمر شما فشار می‌آورد.

جایی که باید وزن قرار داده شود 

اگر کوله کاملاً متناسب باشد، بیشتر وزن باید در ناحیه لگن احساس شود، نه شانه‌های شما. شانه‌های شما هر چقدر محکم باشد، نباید تمام وزن بار را ساعت‌ها روی آن قرار دهید. پاهای شما بسیار قوی تر است و می‌تواند به راحتی وزن اضافی یک کوله پشتی کاملاً پر شده را تحمل کنند.

مطالب مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس