متخصص ستون فقرات(ارتوپد)جهت تسکین درد، ترمیم بافت و مفصل آسیب دیده

انواع مختلفی از پزشکان وجود دارند که می‌توانند برای افراد مبتلا به بیماری‌های ستون فقرات مراقبت‌های لازم را فراهم کنند و هر کدام نقش حائز اهمیت خود را دارند. انتخاب مناسب ترین پزشک متخصص ستون فقرات به طور عمده بستگی به علائم بیمار و مدت زمان علائم دارد.

انواع متخصصین ستون فقرات که افراد دارای کمردرد و سایر مشکلات ستون فقرات را درمان می‌کنند، دارای تمرینات و توصیه‌های متنوع و مختلفی هستند. معمولا برای شروع یک پزشک اولیه (پزشک عمومی، متخصص طب فیزیک (درمان دستی) یا پزشک استئوپاتیک) برای درمان شما کافی است، اما اگر درد کمر شما با این درمان اولیه بهبود نیافت، ممکن است نیازمند مراجعه به یک متخصص ستون فقرات باشید.

نحوه پیدا کردن یک متخصص ستون فقرات مناسب

هنگامی که شما دارای درد مزمن یا در حال وقوع درد پشت و یا گردن هستید، گاهی اوقات به نظر می‌رسد که نیمی از نبرد شما با بیماری فقط صرف یافتن نوع متخصصی است که درد شما را تشخیص و درمان نماید. بسیاری از مردم در طول زمان به متخصصین مختلف مراجعه می‌کنند و گاهی اوقات متخصصان ممکن است نظرات متفاوتی در مورد نحوه درمان بیماری شما داشته باشند.

پزشکان ما در کلینیک امید برای درمان بیماری های مفصلی و آسیب های ستون فقرات از جمله کمر درد و یا آرتروز، ابتدا با استفاده از معاینات دقیق و انجام  تصویر برداری های لازم از مفصل  و سپس با ارائه برنامه درمانی اثر بخش و پیشرفته با رویکرد پلکانی به شما در غلبه به بیماریتان کمک می‌کنند.در این کلینیک درمان دستی نیز توسط درمانگران دوره دیده و مجرب از کشور اروپا انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن 02122780702 یا 02122780701 تماس حاصل فرمایید.

متخصص ستون فقرات

متخصصانی که درد کمر و درد مربوط به ستون فقرات را درمان می‌کنند


پزشکان عمومی، متخصصان طب فیزیکی و پزشکان متخصص بیماری‌های استخوانی، جزء متخصصانی هستند که از طریق انجام هنرهای درمانی مختلف، بیماران را بررسی می‌کنند. آن‌ها با استفاده از نتایج آزمایشات آزمایشگاهی، بیماری فرد را تشخیص می‌دهند و درمان مناسب را تجویز می‌کنند. همچنین، آن‌ها بیماران را درباره روش‌های پیشگیری و مراقبت‌های بهداشتی راهنمایی می‌کنند. پزشکان متخصص در این زمینه، از دانشمندان و متخصصان متمایزی تشکیل شده‌اند و رویکرد درمانی آن‌ها نتیجه استفاده از علوم زیست شناختی و علوم انسانی است. آن‌ها باید دانش علمی خود را در زمینه مراقبت از بیماران به کار بگیرند.

پزشکان مربوط به مراقبت‌های اولیه

 انواع پزشکان مربوط به مراقبت‌های اولیه معمولا شامل پزشکان خانواده، متخصص بیماری‌های استخوانی، متخصصین زنان و متخصصان اطفال (و همچنین پزشکان طب فیزیکی و پزشکان استئوپاتیک) هستند. از آنجایی که درد کمر بسیار شایع است، این پزشکان اغلب تجربه زیادی در درمان درد کمر و کشیدگی‌های عضلانی آن دارند.

برای درد ستون فقرات به چه دکتری باید مراجعه کرد

پزشکان مراقبت‌های اولیه یک رویکرد غیر تهاجمی (غیر جراحی) دارند و اغلب از داروهای تجویزی برای کمک به کاهش درد و التهاب، و همچنین خدمات درمانی فیزیوتراپی برای کمک به حفظ میزان حرکت و تون ماهیچه‌ها استفاده می‌کنند. اغلب، آنها ممکن است انواع روش‌های تشخیصی در ستون فقرات را انجام دهند و به طور کامل به بررسی علل بالقوه درد کمر و گردن (گردن درد) و ارجاع بیماران به متخصصین مربوطه برای تشخیص و درمان بیشتر می‌پردازند.

متخصص طب فیزیکی

متخصص طب فیزیکی، به تشخیص و درمان درد کمر و گردن می‌پردازند و به صورت پزشکان مراقبت های اولیه تعریف می‌شوند، زیرا اغلب اولین دکتری هستند که بیمار هنگام درد کمر یا گردن به او مراجعه می‌کنند. متخصصین طب فیزیکی، همچنین بیمارانی را که مشکلات آنها با سیستم عضلانی، عصبی و اسکلتی بدن، به خصوص ستون فقرات مرتبط است، تشخیص و درمان می‌کنند.

اصول طب فیزیکی بر این پایه معتقد است که اختلال در ستون فقرات یا مهره‌ها، بسیاری از عملکردهای مهم بدن را با تحت تاثیر قرار دادن سیستم عصبی، و عدم تعادل اسکلتی از طریق اختلال مفصلی یا رگی، مختل می‌کند – به ویژه در ستون فقرات – که می‌تواند درد و یا اختلال عملکردی ایجاد نماید. همانند تمام پزشکان مراقبت‌های بهداشتی، متخصصین طب فیزیکی از یک روال استاندارد معمول برای اطمینان از اطلاعات مورد نیاز برای تشخیص و درمان استفاده می‌کنند. هنگامی که منبع درد شامل ساختار عضلانی اسکلتی می‌شود، متخصصین طب فیزیکی به صورت دستی و فیزیکی به تشخیص و درمان اختلالات ستون فقرات اقدام می‌کنند. بسیاری از متخصصین طب فیزیکی از روش‌های آب درمانی، الکتریکی، و گرمایی، ماساژ (ماساژ درمانی)، طب سوزنی و اولتراسوند استفاده می‌کنند و ممکن است از وسایل حمایتی مانند کمربند و ابزار حمایتی دیگر ستون فقرات استفاده کنند. آنها همچنین ممکن است در مورد مفاهیم دیگر سلامتی مانند تغذیه، ورزش، تغییر سبک زندگی و مدیریت استرس نیز مشاوره‌هایی داشته باشند، اما دارویی تجویز نمی‌کنند و یا عمل جراحی انجام نمی‌دهند. در صورت لزوم، متخصصین طب فیزیکی مشاوره می‌کنند و بیماران را به سایر پزشکان مربوطه ارجاع می‌دهند.

برخی از متخصصین طب فیزیک در زمینه ارتوپدی، آسیب‌های ورزشی، عصب شناسی، تغذیه، اختلالات داخلی و  یا تصویربرداری تشخیصی، تخصص دارند. کایروپراکتیک به عنوان بخش جدایی ناپذیر از تیم مراقبت از کمر و ستون فقرات در نظر گرفته شده است، همانطور که در بسیاری از متون منتشر شده در این کشور و دیگر کشورها اشاره شده است و بسیاری از متخصصین طب فیزیک با تکنیک‌های مختلف مراقبت از ستون فقرات در رشته‌های مختلف آموزش دیده اند.

پزشک متخصص بیماری‌های استخوانی (DO) 

تخصص در بیماری‌های استخوانی یکی از دو حوزه پزشکی در کشور شناخته شده است دارای مدارس کامل پزشکی است. پزشکان متخصص در زمینه بیماری‌های استخوانی، همچنین با عنوان(DO) شناخته می‌شود، و به تشخیص و درمان همه بیماری ها و آسیب‌ها و تأکید بر مراقبت‌های پیشگیرانه، با تاکید ویژه بر موارد زیر می‌پردازد:

  • نیاز به سیستم‌های بدنی که در ارتباط صحیح با یکدیگر هستند
  • اهمیت سیستم عصبی اسکلتی عضلانی (اعصاب، عضلات، استخوان‌ها و مفاصل)
  • درمان‌ها معمولا شامل درمان دستی استئوپاتیک، دارو و سایر درمان‌هایی که مورد نیاز است.

بعلاوه پزشکانی که مراقبت‌های اولویه در بیماری‌های استخوانی انجام می‌دهند، بعضی از متخصصین بیماری‌های استخوانی (DO) در یک زمینه پزشکی خاص تخصص دارند (همانطور که بعضی از پزشکان عمومی اینگونه هستند) و ممکن است با تکمیل دوره تحصیلی 3 تا 4 ساله در یک زمینه خاص، مانند جراحی ارتوپدی ، جراحی اعصاب، فیزیوتراپی یا بیهوشی تخصص بگیرند.

جراحان ستون فقرات 

متخصصین ارتوپدی و جراحان مغز و اعصاب اکثریت قریب به اتفاق جراحی ستون فقرات را انجام می‌دهند و اغلب آموزش‌های عمومی ارتوپدی و یا جراحی مغز و اعصاب را با مشارکت در کارگاه‌های آموزشی مربوط به جراحی ستون فقرات، گسترش می‌دهند.

  • جراح ارتوپدی: متخصصین جراحی ارتوپدی یا پزشکان عمومی یا متخصصین بیماری‌های استخوانی هستند که یک دوره 5 ساله تحصیلات تکمیلی در زمینه درمان و جراحی بیماری‌های اسکلتی عضلانی گذرانده‌اند. جراحان ارتوپدی در تشخیص و درمان اختلالات نخاعی، آرتریت، آسیب‌های ورزشی، تروما و شکستگی آموزش دیده‌اند.
  • جراح مغز و اعصاب: جراحان مغز و اعصاب – پزشکان عمومی یا پزشکان متخصص در زمینه بیماری‌های استخوانی هستند که در درمان جراحی بیماران مبتلا به بیماری‌های عصبی تخصص دارند. جراحان مغز و اعصاب در تشخیص و درمان اختلالات مغز، ستون فقرات، نخاع، اعصاب، عروق داخل جمجمه و داخل ستون فقرات آموزش دیده‌اند.

هر دو جراح ارتوپد و جراح اعصاب تمرین کاملی در انجام اکثر جراحی‌های مرتبط با ستون فقرات دارند. با این حال، تنها در چند حالت خاص، یک متخصص به طور ویژه برای یک شرایط خاص آموزش دیده است. به عنوان مثال، جراحان ارتوپدی عمل جراحی شکستگی‌های ستون فقرات (مانند اسکولیوزیس) و جراحان مغز و اعصاب عمل جراحی تومورهای داخل مغز (مانند تومورهای درون کیسه تکال) را انجام می‌دهند.

در سال‌های اخیر، جراحی ستون فقرات به طور فزاینده‌ای در حوزه‌های ارتوپدی و جراحی اعصاب تخصصی شده است و بسیاری از جراحان به طور عمده تمرکز خود را بر روی جراحی ستون فقرات قرار می‌دهند. فرض بر این است که افزایش تخصص و تمرکز بر ستون فقرات، بهبود در روش‌های جراحی را به همراه داشته است که در نتیجه باعث ارتقای کلی نتایج موفقیت و کاهش بیماری می‌شود (مانند کاهش درد پس از عمل، کاهش زمان بهبودی و تسریع فرآیند بهبودی).

فیزیوتراپیست

فیزیوتراپ یک پزشک عمومی یا پزشک متخصص بیماری‌های استخوانی است که در زمینه فیزیکی و توانبخشی متخصص است. اساسا، متخصصان فیزیوتراپ در انواع مختلفی از درمان‌های نگه دارنده برای سیستم عضلانی اسکلتی تخصص دارند و عمل جراحی انجام نمی‌دهند.

فیزیوتراپی تشخیص و درمان هر دو نوع درد حاد و درد مزمن و اختلالات اسکلتی عضلانی را انجام می‌دهد. آنها می‌توانند تمام انواع تصویربرداری ستون فقرات (اشعه ایکس، CTmyelogram، MRI، اسکن استخوان) درخواست کرده و تفسیر و انجام آزمایش‌های تخصصی عصبی (EMG (نوار عصب عضله)، NEV، SSEP) برای کمک به ارزیابی محل و شدت آسیب عصبی، انجام دهند. آنها معمولا به بیماران با هر نوع درد کمر یا گردن، آسیب‌های مربوط به کار یا آسیب‌هایی که به ورزش کردن مربوط می‌شوند، فیبرومیالژیا، درد مفاصل، آرتریت (آرتروز)، تاندونیت ، آسیب نخاعی، رسیدگی می‌کنند. درمان‌های معمول ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فیزیوتراپی فعال (مثلا ورزش، کشش)
  • فیزیوتراپی غیرفعال (به عنوان مثال گرما / یخ، واحدهای TENS)
  • داروهای تجویزی
  • ماساژ درمانی
  • برخی از داروهای مداخله ای (مانند تزریق استروئید اپیدورال، بلوک کننده‌های ریشه ای عصب، IDET

متخصصان فیزیوتراپی دارای تخصص‌های متفاوتی هستند و ممکن است در مراکز توانبخشی، بیمارستان ها و یا مراکز خصوصی انجام وظیفه کنند و اغلب به عنوان بخشی از روند درمانی ستون فقرات به شمار می‌روند. آنها تمرکز خود را بر روی نگه داشتن افراد در حالت فعال و ایجاد هماهنگی‌های لازم با سایر کادر درمانی در مراقبت از بیمار، میگذارند.

متخصص بیهوشی

تخصص بیهوشی شاخه ای از علم پزشکی است که برای تسکین درد و مراقبت کامل از بیمار قبل از جراحی، در طول و بعد از جراحی اختصاص داده شده است.

نقش متخصص بیهوشی ممکن است تعیین کننده و مهمی ( perioperative ) باشد (“peri-” به معنی “همه اطراف”) که مراقبت‌های پزشکی برای هر بیمار در طول جراحی را فراهم می‌کند. این مراقبت‌ها ممکن است شامل ارزیابی پزشکی قبل از عمل جراحی، مشاوره با تیم جراحی، کنترل درد و حمایت از عملکردهای حیاتی در طول جراحی و نظارت بر مراقبت بعد از جراحی و ترخیص بیمار از بیمارستان باشد.

متخصص بیهوشی جزو تیم درمانی ستون فقرات است و به طور منظم بیمارانی که به سندرم درد حاد و مزمن مبتلا هستند، تشخیص می‌دهد و آن‌ها را درمان می‌کند. برخی از متخصصان بیهوشی آموزش‌های لازم را در زمینه تسکین درد به صورت مداوم دریافت می‌کنند و تمرکز خود را بر روی تزریقات (مانند تزریق استروئید اپیدورال) قرار می‌دهند. آن‌ها ممکن است در زمینه‌های دیگر درمانی مانند مدیریت درد و مرکز مراقبت از ستون فقرات نیز فعالیت کنند. به طور معمول، سایر پزشکان (مانند پزشکان مراقبت اولیه یا متخصصان دیگر) بیماران را به آن‌ها ارجاع می‌دهند.

متخصص مغز و اعصاب

یک متخصص مغز و اعصاب در تشخیص و درمان اختلالات سیستم عصبی، از جمله بیماری مغز، نخاع، اعصاب و ماهیچه ها (مانند سکته مغزی، صرع، سردرد، آلزایمر، مولتیپل اسکلروزیس، پارکینسون و انواع مختلف درد) تخصص دارد. متخصصان مغز و اعصاب ممکن است به عنوان یک مشاور به پزشکان دیگر و همچنین ارائه خدمات درازمدت به بیماران مبتلا به اختلالات عصبی مزمن کمک کنند.

متخصصان مغز و اعصاب آموزش دیده اند تا بررسی دقیقی از همه ساختارهای مغزی عصبی در بدن انجام دهند. این ساختارها شامل اعصاب سر و گردن، قدرت عضلانی و حرکتی، احساسی، تست تعادل، کم کاری و تست رفلکس می‌شود. مهم است که یک معاینه توسط یک متخصص مغز و اعصاب، می‌تواند در تشخیص و تمایز یک مشکل اصلی عصبی (از جمله MS) از یک بیماری اسکلتی عضلانی مفید باشد.

متخصصان اعصاب با انجام معاینات بالینی همراه با برخی دیگر از آزمون‌های معمول که مورد استفاده قرار می‌گیرند (مانند CAT اسکن و MRI / MRA اسکن) به تشخیص بیماری می‌پردازند. این تست‌ها می‌توانند تصاویر آناتومیکی دقیق مغزی، ساختار ستون فقرات و رگ‌های خونی را ارائه دهند. یک متخصص مغز و اعصاب همچنین می‌تواند یک سوراخ بین کمری (ضربه به ستون فقرات) را برای به دست آوردن مایع مغزی نخاعی برای تجزیه و تحلیل آن انجام دهد. بعضی از متخصصان اعصاب، EEG (الکتروانسفالوگرافی) مورد استفاده در ارزیابی اختلالات تشنجی، یا EMG / NCV (الکترومیوگرافی / تست سرعت هدایت عصب) که برای تشخیص مشکلات عصبی و عضلانی استفاده می‌شود، مورد استفاده قرار می‌دهند.

متخصصان اعصاب از بسیاری از داروها برای درمان مشکلات سیستم عصبی استفاده می‌کنند. آنها ممکن است برای بعضی از روش‌های درمانی، بیماران را به سایر متخصصان ارجاع دهند. یک متخصص مغز و اعصاب ممکن است یک بیمار را به یک جراح برای ارزیابی جراحی ارجاع دهد اما جراحی انجام نمی‌دهد.

روماتولوژیست

یک متخصص روماتولوژی متخصص تشخیص و درمان آرتریت و سایر بیماری های اسکلتی عضلانی (شامل مفاصل، ماهیچه ها و استخوان ها) است.

متخصص روماتولوژی تشخیص و درمان انواع مختلف بیماری‌های مزمن عضلانی اسکلتی، از جمله استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی)، اختلالات درد اسکلتی عضلانی، فیبرومیالژیا، برخی بیماری های خودایمنی، پوکی استخوان و تاندونیت را برعهده دارد. تشخیص بسیاری از انواع بیماری‌های روماتیسمی بسیار دشوار است و روماتولوژیست‌ها برای تشخیص دقیق اختلالات اسکلتی عضلانی آموزش دیده اند تا درمان مناسب در اوایل بیماری آغاز شود.

بعضی از متخصصان روماتولوژیست بعنوان یک مشاور به پزشکان دیگر در مورد یک برنامه تشخیصی و درمانی خاص عمل می‌کنند و گاهی اوقات درمان بیماری فرد را هدایت می‌کنند و ممکن است شامل یک رویکرد تیمی برای درمان شامل طب فیزیکی، روانشناسی و دیگر متخصصان می‌باشد.

متخصص طب فیزیکی (P.T.)

متخصصین طب فیزیکی فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که پس از دو تا سه سال تحصیلات تکمیلی، دارای درجه پیشرفته در فیزیوتراپی می‌شوند و به عنوان متخصص مجوز فعالیت می‌گیرند. سایر متخصصان پزشکی (مانند جراحان ستون فقرات،و متخصصان جراحی) اغلب بیماران خود را به یک متخصص طب فیزیکی ارجاع می‌دهند.

متخصصین طب فیزیکی تاریخچه‌ پزشکی بیماران را بررسی می‌کنند، قدرت، دامنه حرکت، تعادل و هماهنگی، وضعیت، عملکرد عضلات، تنفس و عملکرد حرکتی را اندازه گیری و آزمایش می‌کنند. بعد از آن، آنها برنامه‌های درمانی را که شامل اهداف درمان، مراحل و نتایج پیش بینی شده است، طرح ریزی می‌نمایند. در طی دوره درمان، متخصصین طب فیزیکی پیشرفت بیمار را به صورت مستند ثبت می‌کنند، و یک سری آزمایشات دوره‌ای را روی بیمار انجام می‌دهند، و روند درمان را در صورت نیاز تغییر می‌دهند.

برای بیمارانی که حرکت ،انعطاف پذیری ، قدرت یا استقامت خود را از دست داده‌اند، درمان اغلب شامل ورزش است. فیزیوتراپی بیماران را تشویق می‌کند تا از عضلات خود برای افزایش انعطاف پذیری و گستردگی حرکت استفاده کنند تا قبل از انجام و ارتقا تمرینات دیگر مانند تقویت قدرت، تعادل، هماهنگی و استقامت عضلات، بهبودی نسبی پیدا کنند.

برای از بین بردن درد و کاهش تورم، فیزیوتراپی اغلب شامل استفاده از روش‌های فعال یا فیزیوتراپی غیرفعال مانند تحریک الکتریکی، بسته‌های گرم یا فشرده سازی سرد و سونوگرافی می‌باشد. ماساژ کششی یا ماساژ بافت عمقی ممکن است برای از بین بردن درد استفاده شود. در صورت لزوم، درمانگران بیماران را به استفاده از وسایل کمکی و تطبیقی (مانند عصا ) آموزش می‌دهند و اغلب به بیماران آموزش می‌دهند برای   تسریع بهبودی در خانه نیز تمرینات خود را ادامه دهند.

متخصصین طب فیزیکی اغلب با متخصصین مختلف مشورت و تمرین می‌کنند و بعضی از آنها بخشی از تیم درمانی بیماری ستون فقرات هستند. برخی از متخصصین طب فیزیکی از طیف گسترده‌ای از ابزار درمانی برخوردار هستند. دیگران در زمینه‌هایی مانند ارتوپدی، پزشکی ورزشی یا مغز و اعصاب تخصص دارند.

متخصصین کار درمانی

کار درمانی به عنوان “درمان بر اساس مهارت است که به افراد کمک می‌کند تا در تمام جنبه‌های زندگی خود به استقلال برسند” توصیف می‌شود. کار درمانی به افراد “مهارت‌های شغلی زندگی” می‌دهد که نیاز به زندگی رضایت بخش دارند. خدمات معمولا عبارتند از:

  • برنامه های خاص درمانی به منظور بهبود توانایی بیمار برای انجام فعالیت‌های روزمره
  • ارزیابی محیط کار و خانه و توصیه‌های لازم مربوط به سازگاری با محیط
  • ارزیابی و درمان مهارت‌های عملکردی
  • توصیه‌ها و آموزش‌های لازم در استفاده از تجهیزات تطبیقی برای جایگزینی عملکرد از دست رفته
  • راهنمایی برای اعضای خانواده و همراهان در روش‌های ایمن و موثر مراقبت از افراد.

آموزش کارکنان درمانی شامل مطالعه رشد و توسعه انسانی با تاکید خاص بر اثرات اجتماعی، عاطفی و فیزیولوژیکی بیماری و آسیب است.

روانشناس‌ها 

تعریف یک روانشناس بالینی “فردی است که دارای مدرک دکتری در رشته روانشناسی است و براساس مدرک دکترا در روانشناسی، دارای مجوز یا گواهینامه عملکردی در زمینه روانشناسی مستقل و ارائه خدمات تشخیصی، ارزیابی، پیشگیری و درمانی مستقیم به افراد است. “

پس از اتمام دوره دکترا روانشناسی، برخی از روانشناسان آموزش بیشتری را که تمرکز خاصی بر درمان درد مزمن دارد، می گذرانند.

 روانشناسان می‌توانند به افرادی که دچار استرس می‌شوند کمک کنند و همچنین به آنها راهنمایی‌های لازم برای مقابله با درد مزمن کمر و گردن، ارائه می‌دهند. آنها همچنین می‌توانند افسردگی را که در بیماران مبتلا به درد مزمن رایج است، درمان کنند.

چگونگی انتخاب یک جراح ستون فقرات


 متخصص درد

درد شما در نهایت به اندازه کافی بد می‌شود که شما تصمیم به انجام جراحی ستون فقرات برای کمک به کاهش درد خود می‌گیرید.

آگاهی پزشک

علاوه بر سؤالات خاص، سه نکته عمومی وجود دارد که می‌تواند در انتخاب شما از بین جراحان ستون فقرات مختلف به شما کمک کند:

هنگام تصمیم گیری برای انجام جراحی، هر بیمار باید در نظر داشته باشد که عمل جراحی ستون فقرات تقریبا همیشه یک روش انتخابی است و خیلی کم پیش می‌آید که عمل جراحی ستون فقرات ضروری باشد. شما تنها کسی هستید که می‌دانید درد شما تا چه حد بد است، و تصمیم گیری برای انجام عمل جراحی کاملا به تصمیم شما وابسته است.

نقش جراح این است که به شما آموزش دهد و در فرآیند تصمیم گیری به شما کمک کند – اطلاعاتی را در مورد طیف وسیعی از گزینه هایی که دارید به شما ارائه می‌کند و توصیف آنچه که از لحاظ فنی امکان پذیر است، مشکلات و خطرات روش انجامی و مزایای بالقوه آن، به شما ارائه می‌کند. بنابراین، مهم است که شما یک جراحی انتخاب کنید که در ارائه اطلاعاتی که شما نیاز دارید تا تصمیم بگیرید که آیا جراحی انجام شود یا نه، به شما کمک کند.

بیماران اغلب از چه نوع جراحی باید درخواست کنند تا عمل جراحی ستون فقرات او را انجام دهد: جراح اعصاب یا جراح ارتوپد؟ در حالیکه هر متخصصی در یک زمینه خاص تخصص دارد، هر دو به اندازه کافی واجد شرایط اکثریت جراحی‌های ستون فقرات هستند (بعضی از موارد استثناء برای این قانون وجود دارد: به عنوان مثال، جراحی مغز و اعصاب عموما برای جراحی تومور مناسب است و جراح ارتوپد برای بدشکلی‌های استخوانی مناسب است). جراحان مغز و اعصاب و جراحان ارتوپدی اغلب روی یک بیمار و حتی در اتاق عمل به صورت هم زمان با هم کار می‌کنند.

علاوه بر الزامات تخصصی جراحی معمول، هر دو جراح مغز و اعصاب و جراح ارتوپدی، برنامه‌های کمکی در ستون فقرات که شامل یک سال اضافی آموزش خاص برای جراحی ستون فقرات است را می‌گذرانند. حداقل جراح شما باید از یک دانشگاه معتبر واجد شرایط جراحی در یک زمینه ارتوپدی یا عصبی باشد.

عمل جراحی 

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم، میزان ناحیه عمل جراحی در ستون فقرات است. یک پزشک که در جراحی ستون فقرات خود بر استفاده از تکنیک‌های جدیدتر تاکید دارد، نسبت به یک متخصص که از روش های سنتی تر استفاده می‌کند، ارجحیت بیشتری دارد.

مقالات مرتبط

تلفن نوبت دهی کلینیک